W dniu 30.01.2019r. w Centrum Lecznictwa Ambulatoryjnego Wojewódzkiego Szpitala im. Św. Ojca Pio w Przemyślu przy ul. Sportowej 6 odbyło się uroczyste otwarcie centralnej telefonicznej rejestracji medycznej – CALL CENTER. Przeszłością stały się problemy z długim czasem oczekiwania na połączenie i kolejki w rejestracji bezpośredniej. Koszt inwestycji to ponad 200 tys. złotych.
Uruchomienie systemu nastąpiło w maju 2018roku i od tego czasu do stycznia 2019 odebrano kilkadziesiąt tysięcy połączeń, to kilkaset połączeń dziennie, a średni czas oczekiwania na odebrane połączenie to kilkadziesiąt sekund. Na dzień dzisiejszy, to już prawie połowa pacjentów naszych poradni rejestruję się przez Call Center, który stał się kolejnym krokiem na drodze do poprawy świadczonych przez szpital usług. Wdrożony nowy system dostępny jest dla pacjentów pod jednym numerem telefonu(16) 736 05 00. Daję to możliwość rejestracji do kilkudziesięciu poradni w dwóch lokalizacjach- przy ul. Monte Cassino oraz ul. Sportowej.
Inwestycja ta pozwoliła nie tylko na skrócenie czasu umówienia wizyty u specjalisty, ale także umożliwiła przyjmowanie telefoniczne zleceń na wypisywanie recept w POZ. Pełne archiwum komunikacji pozwala na indywidualne podejście do pacjenta oraz udzielenia mu wyczerpujących informacji na temat i sposobach przygotowania się do badań.
Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw pacjentom i ich oczekiwaniom. Biorąc pod uwagę fakt, że wcześniej były poważne problemy z rejestracją, to właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie CALL CENTER. Należy podkreślić, że w naszym regionie niewiele szpitali posiada taki system. Czas wdrażania i funkcjonowania Centralnej Rejestracji Telefonicznej pokazał, że pacjenci w tym zakresie chętniej korzystają z usług rejestracji w naszym szpitalu.